KOMUNIKAT DOTYCZĄCY WDROŻENIA USTAWY O OCHRONIE SYGNALISTÓW Z DNIA 14 CZERWCA 2024 ROKU
KOMUNIKAT DOTYCZĄCY WDROŻENIA USTAWY O OCHRONIE SYGNALISTÓW Z DNIA 14 CZERWCA 2024 ROKU
Bank Spółdzielczy w Ozorkowie wdrożył zalecenia Ustawy o sygnalistach z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów.
Wprowadzona procedura dedykowana jest w szczególności obecnym lub byłym pracownikom, współpracownikom, kandydatom, stażystom, dostawcom, kontrahentom, udziałowcom czy członkom organów banku.
Podstawowy katalog naruszeń prawa, które mogą być zgłaszane obejmuje następujące obszary: korupcja, zamówienia publiczne, usługi, produkty i rynki finansowe, przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, bezpieczeństwo produktów i ich zgodność z wymogami, bezpieczeństwo transportu, ochrona środowiska, ochrona konsumentów, ochrona prywatności i danych osobowych, bezpieczeństwo sieci i systemów teleinformatycznych, inne nieprawidłowości, o których mowa w ustawie, o ile informację o danym naruszeniu osoba zgłaszająca uzyskała w kontekście związanym z pracą.
Zgłoszenie powinno zawierać przejrzyste i możliwie pełne wyjaśnienie na czym polega naruszenie, opis wszystkich znanych szczegółów danej sytuacji (kiedy miała ona miejsce i na czym polegała nieprawidłowość, a także przedstawiać jak najwięcej dodatkowych informacji, takich jak listę świadków czy posiadane dowody np. e-maile, zestawienia, faktury, itp.).
Przy składaniu zgłoszenia rekomendujemy podanie adresu do kontaktu (np. adres korespondencyjny, adres e-mail czy numer telefonu). Brak jego przekazania uniemożliwi lub znacznie utrudni komunikację pomiędzy nami, a w konsekwencji może uniemożliwić przekazanie potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia lub informacji zwrotnej po zakończeniu działań następczych.
Treść zgłoszenia bez względu na formę jest odbierana przez Koordynatora Ochrony Sygnalistów. W Banku funkcję Koordynatora Ochrony Sygnalistów pełni Komórka ds. zgodności.
Zgłoszenia można dokonać w następujący sposób:
- poprzez wysłanie wiadomość elektronicznej na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - poprzez zgłoszenie sygnału za pomocą elektronicznego formularza dostępnego na stronie: https://bsozorkow.goaml.pl/api/aml/zgloszenie_nieprawidlowosci/7321000160
- pisemnie w formie papierowej w dwóch kopertach na adres Banku: Bank Spółdzielczy w Ozorkowie Plac Jana Pawła II nr 6, 95-035 Ozorków). Druga koperta powinna zawierać adnotację: „sygnał”.
- poprzez złożenie zawiadomienia w formie pisemnej bezpośrednio do Koordynatora Ochrony Sygnalistów.
- poprzez zgłoszenie ustne za pomocą kontaktu telefonicznego na numer telefonu (42) 718-10-11 wew. 27, który jest obsługiwany przez Koordynatora Ochrony Sygnalistów lub za pomocą bezpośredniego spotkania, zorganizowanego na wniosek sygnalisty, w terminie 14 dni od dnia otrzymania takiego wniosku.