Wiesz jak łatwo stracić swoje oszczędności i udostępnić dane przestępcom?
W ostatnich miesiącach bardzo zwiększyli aktywność. Otrzymujemy coraz więcej sygnałów o oszustwach.
Pracownik Banku Spółdzielczego w Ozorkowie dzwoniąc do Ciebie nigdy nie prosi o:
instalację dodatkowych aplikacji (np. AnyDesk, TeamViewer, QuickSupport), które miałyby potwierdzić Twoją tożsamość, zatwierdzić płatność lub podnieść poziom bezpieczeństwa,
podanie hasła do bankowości elektronicznej,
kodów do autoryzacji transakcji.
Jak działają przestępcy?
maskują numer telefonu i podszywają się np. pracownika Banku lub innego banku czy instytucji (np. Biuro Informacji Kredytowej, Związek Banków Polskich),
przedstawiają się jako pracownicy infolinii lub jednostek związanych z bezpieczeństwem,
nakłaniają do podania danych do logowania w bankowości elektronicznej, kodów autoryzacyjnych czy danych z kart płatniczych, powołując się na przykład na konieczność potwierdzenia tożsamości, względy bezpieczeństwa, incydenty naruszenia danych,
nakłaniają do uruchomienia aplikacji umożliwiających kontrolowanie Twojego komputera lub telefonu np. AnyDesk, TeamViewer, QuickSupport.
Przypominamy:
Nikomu nie dawaj dostępu do swoich urządzeń, za pomocą których korzystasz z bankowości elektronicznej!
Jeżeli nie jesteś pewien czy rozmawiasz z pracownikiem Banku rozłącz się.