Zachowaj czujność. Nie daj się okraść!

Wiesz jak łatwo stracić swoje oszczędności i udostępnić dane przestępcom?

 

W ostatnich miesiącach bardzo zwiększyli aktywność. Otrzymujemy coraz więcej sygnałów o oszustwach.

 

Pracownik Banku Spółdzielczego w Ozorkowie dzwoniąc do Ciebie nigdy nie prosi o:

  • instalację dodatkowych aplikacji (np. AnyDesk, TeamViewer, QuickSupport), które miałyby potwierdzić Twoją tożsamość, zatwierdzić płatność lub podnieść poziom bezpieczeństwa,
  • podanie  hasła do bankowości elektronicznej,
  • kodów do autoryzacji transakcji.

Jak działają przestępcy?

  • maskują numer telefonu i podszywają się np. pracownika Banku  lub innego banku czy instytucji (np. Biuro Informacji Kredytowej, Związek Banków Polskich),
  • przedstawiają się jako pracownicy infolinii lub jednostek związanych z bezpieczeństwem,
  • nakłaniają do podania danych do logowania w bankowości elektronicznej, kodów autoryzacyjnych czy danych z kart płatniczych, powołując się na przykład na konieczność potwierdzenia tożsamości, względy bezpieczeństwa, incydenty naruszenia danych,
  • nakłaniają do uruchomienia aplikacji umożliwiających kontrolowanie Twojego komputera lub telefonu np. AnyDesk, TeamViewer, QuickSupport.

Przypominamy:

  • Nikomu nie dawaj dostępu do swoich urządzeń, za pomocą których korzystasz z bankowości elektronicznej!
  • Jeżeli nie jesteś pewien czy rozmawiasz z pracownikiem Banku rozłącz się.

 

ulotka-1.jpg